Investoři podle sdělení ekonomických zpravodajů musejí být ještě chvíli trpělivý než jejich investice do akcií společnosti Ford Motor Company (NYSE-F) opět začne přinášet atraktivní výnos. Nicméně podle analytiků makléřských společností automobilka Ford nedávno v těchto náročných podmínkách období pandemie SARS-CoV-2 (Covid-19) již prokázala svoji schopnost prosperovat a ve výhledu si udržet své místo v rámci automobilového průmyslu. Akcie této společnosti NYSE-F se tak v pokračujícím poklesu své ceny dne 12.5.2020 obchodovaly na Wall Street na hodnotě ve výši 4,98 USD za akcii s denním poklesem o – 2,73 % ceny. Podle odborníků na akciový trh se tato dosažená cena pod hranicí 5 USD za akcii již velmi blíží pomyslnému cenovému dnu, které vybízí k otevření dlouhé pozice se spekulací na nárůst ceny této akcie NYSE-F.
Společnost Ford Motor Company (NYSE-F) byla založena dne 16. června roku 1903 Henrym a jeho synem Edselem Fordem v Dearbornu na předměstí Detroitu, ve státě Michigan, ve Spojených státech. Hlavním předmětem podnikání společnosti Ford Motor Company (NYSE-F) je výroba automobilů, projektování, marketing, financování, servis a široký sortiment vozů , především osobních a nákladních automobilů, dále SUV vozů a luxusních vozů Lincoln. Se svými dceřinými společnostmi se Ford mimo jiné zabývá i dalšími aktivitami, jako jsou finanční produkty Credit Company vozidel Ford. V automobilovém průmyslu působí Ford především v Severní Americe a Jižní Americe a dále v Evropě a Asii. Divize vývoje společnosti Ford Motor Company(NYSE-F) se zaměřuje také na výzkum, vývoj, výrobu, a prodej osobních a nákladních automobilů po celém světě.
Stávající situace na trhu s automobily v průběhu pandemie koronaviru SARS-CoV-2 s průběhem až smrtelné nemoci Covid-19 je v silně neutěšené kondici, kdy se téměř trh s automobily v průběhu března a části dubna letošního roku 2020 téměř zastavil. V pozadí strukturálního posunu a poklesu poptávky po sedanech vypadá automobilový průmysl bezútěšně. Ford vykázal ztrátu ve výši 2,2 miliardy dolarů, přičemž předpokládal, že na konci druhého čtvrtletí bude mít za rok ztrátu 5,5 miliardy USD Tržby klesly o 21%, zejména díky nižšímu objemu maloobchodu a velkoobchodů s pronajatými vozidly. Úvěr společnosti Ford měl podle všeho „udržovat strategicky“ důležitou součást jejich celkové strategie. V tomto čtvrtletí však bude z předpokládaných ztrát účtován poplatek, jen aby se vyrovnal a společnost Ford má v zásadě plán vrátit společnost k prosperitě.
Dále automobilka Ford v březnu letošního roku 2020 pozastavila výplatu dividend bez závazku jejího obnovení a pouze uvedla, že bude založena na návratu k pozitivnímu čistému příjmu a udržení přiměřeného množství pákového efektu. Bude také odloženo nadměrné odškodnění exekutivy. Kromě toho je na rok plánováno snížení kapitálových výdajů o 6 miliard dolarů. Zdá se, že důraz bude kladen na snižování nákladů a propagaci, protože generální ředitel Hackett předal týmu finančních analytiků specifika akcí, které plánuje k urychlení obnovy výnosů v nejbližším období. Společnost Ford Motor Company (NYSE-F) se nyní soustředí na svou výrobu a zejména na nový robustní SUV, Mustang Marquis, opětovné zavedení Bronco a nový hybrid F-150. Spolu s tím se nezastavil ani vývoj na expanzi této automobilky neb společný podnik se značkou Volkswagen je stále na dobré cestě a téměř vše je již hotovo, uvádí CFO pan Timothy Stone, který by viděl „10% čisté marže pro divizi Severní Ameriky ještě do konce letošního roku.“